Cum mi-am pierdut contul de Facebook

Nu sunt prea activ pe facebook. Postez rar... dar și când postez, îmi iau report! 😄
E prima dată când mă raportează cineva însă e de ajuns pentru a mi se putea închide contul - termenul e fixat pe 28 martie. M-am trezit cu mesajul ăsta: "Someone asked us to review your profile because it might not be following our Community Standards. (...)". Ca să-mi păstrez contul trebuie să pun la dispoziția celor de la Facebook, următoarele: buletinul (cartea de identitate), certificatul de naștere, pașaportul, diplomele de bac, licență și masterat, contractele de casă și de închiriere locuință, contractul și cartea de muncă, contul bancar, contul de economii, permisul de conducere, cazierul judiciar, adeverință de la ANAF care să confirme/dovedească că sunt cu toate plățile la zi, certificatele fiscale pe ultimii 5 ani, declarația de avere, adeverință de salariu și copii legalizate după buletinele părinților. Poate am exagerat puțin (în Cehia nu există ANAF 😁).
Nu că aș fi eu o persoană prea importantă în general (și în special pentru Facebook), dar nu mă tentează deloc condițiile fb-ului.
Posibilele cauze care, cel mai probabil vor duce la dezactivarea contului meu de Facebook, ar putea fi, sunt două:
1. În seara când s-a difuzat știrea cu decesul lui Andrei Gheorghe, am dat un tweet unui articol de pe adevărul.ro iar notgigiebcali mi-a trimis un screenshot cu un răspuns (cel puțin ciudat) dat de fostul mare jurnalist român la întrebarea "unde te vezi peste 5 ani?" în cadrul unei sesiuni de "Ask me anything" pe reddit România.
Evident că i-am cerut link și l-am primit. Am citit cam tot ce s-a întrebat și răspuns pe acolo și într-un final, m-am gândit că ar fi interesant să vadă și alții (decât cei de pe Twitter) și atunci am avut ideea genială să fac un print screen și să-l postez pe facebook cu link spre sursă. N-am avut absolut nicio reacție la postare, cu excepția unui mention într-un comentariu ca sursă pentru screenshot. E posibil ca cineva să fi văzut postarea mea și să fie ofensat și mi-a dat report...

2. A doua posibilă cauză ar fi o pagină care se numește "Daninho". În ultimele zile mi-a tot apărut obsesiv la sugestii - deși nu era sponsored. Fără să stau prea mult pe gânduri, am dat like. Se prea poate ca cel care administrează pagina să fi fost deranjat că am același nume cu afacerea lui și să mă raporteze. E mai puțin credibilă această posiilitate decât prima, dar e o șansă să se fi întâmplat și asta. Bineînțeles că nu pot acuza pe nimeni. Chiar dacă aș ști cine m-a raportat, nu prea mai are importanță pentru că sesizarea nu mai poate fi undone.
Chiar dacă e mai mult o teorie conspirativă - e o posibilitate și asta: Facebook-ul ar fi inițiat o acțiune pe cont propriu de aliniere a conturilor la noua lor politică - în speță, aceea de folosire a datelor personale autentice. Contul meu are (în curând, a avut) doar un singur nume și nu două (sau 3) cum este de obicei:
Cam acestea fiind zise (adică scrise), all good things come to an end!