Sigla Mediaș 750

Pe la sfârșitul anului trecut, mai exact în perioada 25 octombrie - 5 decembrie, Primăria Mediaș ar fi organizat un concurs numit „Tu alegi sigla Mediaș750”. 




Din ce am înțeles, concursul ar fi fost anunțat abia o lună mai târziu, adică pe 28 noiembrie. Am verificat pagina de facebook a Direcției Municiaple pentru Cultură, Sport, Turism și Tineret din prezent și până în septembrie 2016. Am găsit postarea de mai jos de pe 28 octombrie. Pe site-ul primăriei, am căutat degeaba... 



Pe 9 noiembrie, Nova TV a realizat un material video despre inițiativa primărieiȘtirea începe direct cu partea în care se anunță prelungirea concursului (de care nu a auzit nimeni) cu încă o săptămână. Christine Thelmann zice că s-a prelungit perioada în care așteaptă propuneri pentru că au primit numeroase solicitări din partea firmelor de profil dar și din partea cetățenilor... care cetățeni dacă s-au înscris numai firme + Kadar Tamas (din ce am înțeles din comentarii)?

Aș fi participat dacă aș fi aflat din timp de acest concurs, dar n-am știut de el - nu mă interesa niciun fel de recompensă (de orice fel) în cazul în care s-ar fi întâmplat vreo minune (și în cazul în care s-ar fi acordat ceva din punct de vedere financiar pentru sigla câștigătoare). Chiar nu-mi dau seama cum l-am putut rata. Sunt online destul de mult și cu toate astea mi-a scăpat. Am aflat de concrus abia când s-a desemnat câștigătorul. Mi-a părut un pic rău... ok, chair mi-a fost ciudă că n-am participat și eu. Spun asta pentru că în timpul liber, cam asta fac, sigle (sau modific poze). Pe bune! Hai că vă arăt câteva pe care le am la îndemână: 




Majoritatea au legătură cu fotbalul, după cum v-ați dat seama. Partea tare e că în urmă cu 2 ani, adică prin 2015, cu un an înainte ca Primăria Mediaș să vină cu inițiativa unei sigle pentru oraș, am avut și eu ideea: Logo pentru Mediaș

Ce vedeți acolo, e o idee care mi-a venit așa pe moment, fără să folosesc vreun font special sau alte elemente.

Cât de vizibil a fost promovat acest concurs de sigle? Pe 14 decembrie s-a ales sigla câștigătoare după ce s-a putut vota în perioada 7-14 decembrie (doar 7 zile de vot?). Mi-a apărut în timeline-ul de la facebook postări de la Mircea și Nova TV că a fost aleasă sigla pentru Mediaș 750. Am intrat să văd despre ce e vorba. Cică, ar fi fost 10 propuneri de sigle. Am încercat să le văd, dar nu am reușit. Presupun că au fost șterse de site-ul primăriei. Am căutat pe Google, Google imagini, pagina de facebook a Direcției mai sus amintite, nu le-am găsit. Cel mai probabil, dacă ar fi existat vreodată, au fost postate doar pe site-ul primăriei. 

Despre sigla câștigătoare? 


Eu zic că nu ne reprezintă! Nu știu dacă vreun medieșean se regăsește în sigla asta. Nu văd rostul acelui „me”. Ar fi putut folosi un „M” de tipar chiar dacă în logo-uri se folosește și litere mici la început de cuvânt. Mai mult decât atât, nu înteleg ce legătură are engleza cu noi. Dacă tot ar fi vrut să scrie într-o limbă străină, ar fi trebuit să aleagă limba germană - ținând cont de influnțele sașilor asupra Mediașului. Și oricum, câți medieșeni știu ce înseamnă shielded? ME - SHIELDED? 

Populația orașului este predominant îmbătrânită. Tinerii cu vârstele între 20-40 de ani au plecat din Mediaș iar cei care au rămas, sunt puțini. Majoritatea covârșitoare o reprezintă vârtnicii, 40+, care sigur nu au habar de limba engleză. N-o să înțeleagă niciodată badea Gherorghe din Dealul Cucului ce-i cu „me”-ul ălă acolo. Shielding? Nici liceenii nu știu ce înseamnă. Noroc cu Google Translator. Mediașul nu este un oraș turistic din păcate, în sensul că nu avem turiști. Singurii străini care vin sunt cei plecați în străinătate și se întorc acasă de sărbători. Dacă am fi promovat Mediașul în străinătate, atunci logo-ul ăsta ar fi putut avea ceva ecou.