Țeapă de zile mari cu joburi în Anglia!

Cu ceva timp în urmă am aplicat pentru un job destul de interesant în Anglia - traducător în domeniul administrativ. Am primit un mail de la firma respectivă, City Job, că am fost selectat pentru unul din posturile disponibile în domeniul traducerilor în domeniul administratic. Mailul respectiv l-am primit 45 de persoane, mă rog 45 de mailuri, iar posturile disponibile, 15. Dau un copy paste mai jos să vedeți despre ce e vorba: 



In urma analizarii CVului dvs si a scrisorii de intentie, ati fost selectat  pentru unul din posturile disponibile in domeniul:   

TRADUCERILOR IN DOMENIUL ADMINISTRATIV.   

  Responsabilitatile postului:-Stabilirea raportului la nivel conversational intre conducere, angajati sau alte persoane.-Realizarea traducerilor necesare companiei..Descrierea sarcinilor/atributiilor/activitatilor postului:-participarea la proiecte de traducere / interpretare- respectarea cerintelor specifice fiecarui proiect si postului ocupat-Redactarea si traducerea de materiale scrise, corespondenta, protocoale, rapoarte- Indeplinirea rolului de interpret atat la seminarii cat si pe parcursul intalnirilor cu diversi parteneri.  OFERTA MAREA BRITANIECityJob Romania, pune la dispozitie pentru  clientul saucompanie internationala, London UK15 locuri de munca vacantein domeniul traducerilor legalizate.  Posibilitatea transferarii salariului in Romania: Angajatii, cetateni romani, vor putea transfera salariul primit dintr-un cont bancar deschis la o banca din Marea Britanie, prin transfer bancar intr-un cont bancar deschis la o banca din Romania.

Cazurile in care pot fi urmarite drepturile salariale: In cazul in care muncitorul nu primeste remuneratia corespunzatoare muncii depuse este indreptatit sa ceara sprijin institutilor abilitate pentru raporturile de munca din Marea Britanie si/sau sa se adreseze instantelor judecatoresti din Marea Britanie.


Taxele, impozitele si contributiile care greveaza asupra veniturilor angajatilor cetateni romani: Angajatorul contribuie la asigurarile sociale conform legii UK, asigurandu-se evitarea dublei impuneri sau a dublei perceperi de contributii de asigurari sociale. Toate taxele si impozitele care greveaza asupra venitului angajatilor sunt achitate conform legislatiei britanice in vigoare.

Asigurarea medicala: Asigurarea medicala a angajatilor romani este similara cu cea a angajatilor englezi. Asigurarea medicala este suportata de catre angajator.


Conditiile de angajare / Asigurarea formalitatilor de angajare: Semnarea contractului de munca, obtinerea nr. de identificare a cetatenilor straini si obtinerea Nr. de afiliere la Casa de asigurari acest nr. se elibereaza in baza documentului de identitate C.I sau pasaport si al NIE. Angajatul plateste 20 GBP pentru formalitatile de obtinere a NIE, prin deducere din primul salariu, iar in fiecare luna i se retine contributia proprie la asigurarile sociale in valoare de 20 GBP.

Asigurarea formalitatilor, stabilirea conditiilor de transport din Romania in Marea Britanie si retur pentru angajatii cetateni romani si membrii familiei care ii insotesc sau viziteaza, precum si suportarea cheltuielilor aferente: Transportul Romania – Marea Britanie este gratuit suportat de catre angajator. Obligatia angajatului este sa ajunga la angajator la data si in locatia specificata de catre acesta. Simpla neprezentare la locul organizarii transportului la data specificata de catre acesta duce la rezilierea contractului de munca. Atat plecarea cat si returul se fac in mod organizat cu compania de transport desemnata de catre angajator.

Obligatiile angajatilor cetateni romani in strainatate: 
-    Sa aiba o atitudine corespunzatoare fata de angajator, superiori, si fata de sarcinile care i se dau spre executare la locul de munca;


Z.F.X. 340998 Employment S.R.L

Cazurile in care pot fi urmarite drepturile salariale: In cazul in care muncitorul nu primeste remuneratia corespunzatoare muncii depuse este indreptatit sa ceara sprijin institutilor abilitate pentru raporturile de munca din Marea Britanie si/sau sa se adreseze instantelor judecatoresti din Marea Britanie.

Taxele, impozitele si contributiile care greveaza asupra veniturilor angajatilor cetateni romani: Angajatorul contribuie la asigurarile sociale conform legii UK, asigurandu-se evitarea dublei impuneri sau a dublei perceperi de contributii de asigurari sociale. Toate taxele si impozitele care greveaza asupra venitului angajatilor sunt achitate conform legislatiei britanice in vigoare.
Asigurarea medicala: Asigurarea medicala a angajatilor romani este similara cu cea a angajatilor englezi. Asigurarea medicala este suportata de catre angajator.

Conditiile de angajare / Asigurarea formalitatilor de angajare: Semnarea contractului de munca, obtinerea nr. de identificare a cetatenilor straini si obtinerea Nr. de afiliere la Casa de asigurari acest nr. se elibereaza in baza documentului de identitate C.I sau pasaport si al NIE. Angajatul plateste 20 GBP pentru formalitatile de obtinere a NIE, prin deducere din primul salariu, iar in fiecare luna i se retine contributia proprie la asigurarile sociale in valoare de 20 GBP. 
Asigurarea formalitatilor, stabilirea conditiilor de transport din Romania in Marea Britanie si retur pentru angajatii cetateni romani si membrii familiei care ii insotesc sau viziteaza, precum si suportarea cheltuielilor aferente: Transportul Romania – Marea Britanie este gratuit suportat de catre angajator. Obligatia angajatului este sa ajunga la angajator la data si in locatia specificata de catre acesta. Simpla neprezentare la locul organizarii transportului la data specificata de catre acesta duce la rezilierea contractului de munca. Atat plecarea cat si returul se fac in mod organizat cu compania de transport desemnata de catre angajator.
Obligatiile angajatilor cetateni romani in strainatate: -    Sa aiba o atitudine corespunzatoare fata de angajator, superiori, si fata de sarcinile care i se dau spre executare la locul de munca;

Z.F.X. 340998 Employment S.R.L   Natura angajarii: Contract individual de munca 6 - 12 luni Functia, meseria sau ocupatia: traducator legalizat departament administrativ.Numarul de locuri de munca disponibile: 15 pozitii vacante. Data inceperii muncii efective: februarie 2011 Durata contractului de munca: 6 - 12 luni, cu posibilitate de prelungire a contractului de munca Durata timpului de munca si de repaos: Se lucreaza 8 ore / zi ; 5 zile / saptamana Salarizare: 1600 - 1800 GBP / luna net, salariu platit bilunar. Training: 30 zile oferit de catre angajator, platit 100 % salarial. Cazare: camere single ( 300 - 400 GBP / luna) in functie de amplasarea locatiei). Localizare firma: la 800 metri de Centrul Comercial Debenhams London, United Kingdom.   Costul programului:   - Pozitiile sunt oferite prin Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca din Marea Britanie. Ca atare, firma noastra nu percepe niciun fel de comision, singura taxa pentru acest program constand in traducerea, legalizarea si procesarea dosarului dvs, aceasta putand fi achitata catre notarul public delegat.   - 30 RON -TAXA LEGALIZARE SI TRADUCERE DOSAR: - consta in traducerea, legalizarea si procesarea documentelor premergatoare interviului final cu angajatorul strain; (achitabil prin virament bancar, la oricare sucursala ING BanK din judetul dvs, catre IBAN notariat public delegat de catre compania noastra). Se accepta sa aplice la acest program de munca doar candidatii care au aplicat pentru pozitiile de TRADUCATOR LEGALIZAT pana pe data de 23 Decembrie 2010 si au achitata taxa de legalizare a documentelor catre notarul public pana la aceasta data. Doar candidatilor care vor face dovada achitarii taxei de procesare pana pe data de 23.12.2010 (inclusiv) le vor fi intocmite actele premergatoare interviului final. Fisa va trebui sa contina numele notarului public delegat de catre firma noastra pentru a procesa dosarele, furnizat de catre reprezentantii firmei, nr referinta, codul Iban, si mentiunea “TAXA PROCESARE”. Dovada platii prin virament bancar trebuie pastrata si prezentata in momentul interviului final, reprezentantilor firmei. (pentru detalii suplimentare privind candidatura dvs, puteti lua legatura cu unul dintre consultantii nostri, la oricare dintre tel furnizate mai jos).   - GRATUIT - Biletul de autocar Romania-Marea Britanie Kreissen Trans   - FARA COMISIOANE DE DE MEDIERE SI/SAU DE PLECARE DIN PARTEA FIRMEI   - 100 GBP (lire sterline) DEDUCTIBIL DIN A DOUA DECADA A PRIMULUI SALARIU (dupa 30 zile de munca).   - Contract individual de munca semnat direct cu angajatorul strain, fara intermediar.   Acte necesare pt. interviul cu angajatorii UK:-    CV in limba romana;-    copii xerox: buletin, certificat nastere, certificat casatorie (daca e cazul), pasaport (daca aveti);-    cazier judiciar;-    adeverinta medicala de la medicul de familie, cu specificatia "clinic sanatos si apt de munca din punct de vedere psihic si fizic";-    copii xerox dupa toate diplomele de studii;-    fisa virament bancar, cu mentiunea INSCRIERE CV - TAXA PROCESARE DOSAR. Aceasta taxa include: traducerea si legalizarea dosarului ( care contine contract de munca, cerere de angajare si CV in limba romana si engleza) de catre notarul public.  PENTRU INFORMATII SUPLIMENTARE PRIVIND APLICATIILE PE ACESTE POZITII SI PENTRU CONFIRMAREA INSCRIERII DVS PENTRU OCUPAREA UNEIA DINTRE ACESTEA, VA PUTETI ADRESA LATELEFON: 0368 432 860 ,  0757 67 00 49.EMAIL: cityjob@job4u.com    Cu stima,Simona DumitrescuManager Resurse Umane CityJob Romaniasimona.dumitrescu@representative.comTELEFON: 0368 432 860 ,  0757 67 00 49.EMAIL: cityjob@job4u.com 

Pare destul de serioasă treaba la o primă impresie. Mailul ăsta l-am primit la data și ora asta: Mon, December 20, 2010 5:00:33 PM. După ce am citit bine mailul de vreo câteva ori, și chiar l-am trimis mai departe unor prieteni să-și dea cu părarea, dacă e pe bune sau nu, mi-au zis că li se pare în regulă. Așa mi s-a părut și mie și eram cam entuziasmat. După câteva zile am mai citit odată... și am citit asta: Funcția, meseria sau ocupația: traducător legalizat departament administrativ. Am zis ok. Sunt selectat pentru interviu, dar mai departe de interviu nu am cum să trec pentru că NU SUNT TRADUCĂTOR LEGALIZAT

Apoi am început să caut City Jobs - am și găsit un site, chiar mai multe. Primul a fost cityjobs.com. Ce mi se părea ciudat era că nu avea secțiune RO - adică firmă românească de recrutări nu are variantă în RO? Adică e firmă românească de recrutare pentru străini - nu avea cum să fie vorba despre aceiași firmă care mi-a trimis mailul, evident. Următorul site - cityjobslinks.com - la contact, mailul e admin@cityjobslinks, iar eu am primit de la cityjobs@job4u.com - deci nici despre ei nu e vorba. A fost de ajuns să-mi dau seama că nu ceva serios. Mi-am zis că oricum n-am șanse în cazul că e vorba de ceva serios, pentru că nu am autorizație de traducător. Mă gândeam să trimit un mail prin care să întreb dacă e nevoie de autorizație, că poate n-am înțeles eu bine. N-am mai trimis, am lăsat-o baltă și îmi luasem gândul foarte repede de la jobul ăsta.

Acum câteva zile, mai exact pe 4 ianuarie (Tue, January 4, 2011 2:38:32 PM), cineva care se afla în situația mea, adică a fost selectat, a trimis tuturor mesajul următor: 

Scuze de deranj, vroiam să știu dacă careva dintre voi a reușit să ia legătura cu firma respectivă, aștept un răspuns.

Apoi alt mail -un reply: 

Sper că ați observat cu toții că e vorba de o tentativă de scam și nicidecum de o firmă reală, cu o ofertă reală.
Site-ul pe un domeniu gratuit din Timorul de Est și cu mail-uri făcute, de asemenea gratuit pe mail.com dau dovada unui scam primitiv. Baftă și un an nou fericit tuturor!

Apoi alt mail:

Bună,
Mi-ai pus un semn de întrebare și de aceea am hotărât să sun la cele 2 numere de telefon. Bineînțeles că cel de fix nu mai funcționează iar pe cel de orange: 0757670049 mi-a răspuns după mai multe insistențe un domn: Alexandru Brașoveanu. Mi-a spus că de 8 zile au probleme cu fixul și că interviul va avea loc în jurul datei de 28 ianuarie. Am cerut o adresă a societății și mi-a răspuns că ei lucrează prin forțele de muncă britanice. Le-am zis că totuși trebuie să aiba un sediu unde își desfășoară activitatea și mi-a dat această adresă: Gen. Broșteanu, nr. 13 A. De asemenea mi-a zis că în cazul în care nu are loc interviul , o să-mi înapoieze cei 30 lei. În schimb, pe mine nu mă interesează suma ci timpul pierdut după ei. Am amânat câteva oferte de muncă tocmai din pricina acestui interviu. Cine este din București poate să verifice sediul. Este posibil să fie doar niște intermediari amarâți sau pur și simplu un scam. Nu ar fi rău să-i presăm puțin, nu?
Numai bine!
Alina

I-am răspuns eu Alinei: 

Bună,
Mie mi se pare cam dubioasă treaba asta, așa că renunț. Sunt prea multe semne de întrebare, deci e clar că ceva nu e tocmai bine. Nu vreau să te descurajez sau altceva. Fă cum crezi că e mai bine. Eu zic pas.
Numai bine!

Apoi mi-a scris și ea, convinsă că e vorba de înșelăciune:


Într-adevăr totul este o mare țeapă. Am făcut mai multe cercetari și se pare că firma nici măcar nu există. Respectiva persoană de contact a dat o adresa falsă a sediului: în București, lângă Piața Romană. Numele lui real nici măcar nu este Alexandru Brașoveanu. El este unul și același cu asa zisul notar: Cutaru Vasile Alexandru care trebuia să primească sumele de bani în cont pentru procesarea dosarului. Simona-manager resurse umane nici măcar nu există, e doar un nume fictiv. Ar trebui ca toți cei care am primit un mail de acest gen să-i dăm măcar un telefon de avertizare sau cel puțin un mail în care să scriem : FRAUDĂ. Uneori trebuie să privim și interesul general și să eliminăm genul ăsta de personaje care ne manâncă timpul și banii.
Cu stimă,
Alina

Verdictul: FRAUDĂAveți mare atenție cu joburile din afară. Grijă mare când aveți de-a face cu astfel de situații. Cercetați și întrebați înainte de a face pasul următor. 







.