EDIMAX EW-7811 - Plug and Forget!

SuperBlog 2010: Proba a 20-a - Plug and Forget

Am trăit să o văd și pe asta! Edimax lansează pe piață cel mai mic adaptor wireless din lume, și când zic mic, mă refer la extrem de mic. nu credeam că e posibil așa ceva până nu am văzut cu ochii mei. 


Poate vă întrebați dacă nu e o doar o glumă. Ei bine nu e glumă. E pe bune. Cum tendița în materie de dispozitive din domeniul tehnologic este aceea de a reduce la minim mărimea, cei de la Edimax s-au gândit la ceva inedit,  și anume la acest adaptor wireless. 



EDIMAX EW-7811 este de fapt un adaptor wireless nano USB care suportă o rază și o viteză mai mult decât considerbile. Chiar dacă pare incredibil de mic, acest adaptor are o putere incredibilă de mare. Rata de transfer la care poate ajunge este de 150MBps, adică o viteză de trei ori mai mare decât un dispozitiv normal. Este indubitabil faptul că atunci când vine vorba despre internet, aspectul care contează cel mai mult e viteza. Aceasta devine cu atât mai importantă când vine vorba despre internetul wireless. Cu ceva timp în urmă mi-am luat un router dar nu wireless, tocmai din moticul că viteza este prea mică și am considerat că nu se merită, chiar dacă mi-aș fi dorit să nu umblu cu un cablu de net după mine prin toată casa. Mi-era mult mai ușor cu unul wireless, dar am ales viteză în loc de comfort. Cu un Edimax EW-7811 aș de fi avut atât viteza cât și comfortul visat. Cel mai mult mă deranjează când mă pun în pat, înainte să dorm. Da, da, dorm cu laptul lângă mine, și ce dacă? :)) Cum mi se miscă cablu, cum pagina nu mai poate fi accesată... În cel mai rău caz trebuie să țin cablul în portul de net al laptopului cu mână. S-a întâmplat de câteva ori, dar ce era să fac? Dacă mi se întrerupea legătura, trebuia să o iau de la capăt și nu e tocmai plăcut să faci același lucru de câteva ori. E chiar frustrant dacă mă gândesc mai bine. Acum, mi-am sertizat un alt cablu și se ține bine deocamdată. Să văd pentru cât timp. Mi-ar fi mult prea bun un EW-7811...

Revin puțin la produsul în cauză pentru că nu prea l-am lăudat și cam este loc destul pentru asta. EW-6711 se paote adapta la standardele IEEE802.11/g/n/n - adică cu care și laptopul meu este dotat. Cu alte cuvinte, conectez dispozitivul la laptop și pot crește viteza cu până de 3 ori mai mare. Ăsta nu e singurul lucru bun cu care vine. De asemenea EW-7811 are o răză de acoperire mult mai mare dar și mai stabilă decât cele normale. Să continuu cu dezvăluri și să spun că atunci când conexiune wireless e idle, adică nu e folosită, adaptorul reduce automat consumul de energie a procesorului. Această tehnologie, de ultimă oră chiar, se numește Green LAN - pentru că reduce consumul de energie cu valori situate între 20% și 50% - asta a sunat a la meteo.  :)) 

Un alt aspect care contează e criptarea. EW-7811 suportă WPS (Wi-Fi Protection Setup). Din doar două click-uri, internetul tău wireless devine un adevărat seif pe care nici cei mai experimentați hackeri nu reușesc să-l desfacă. Suportă criptări 64/128-bit WEP, WPA și WPA2. EW-7811 poate fi instalat în 16 limbi prin EZmax. 

Ce îmi place cel mai mult la acest adaptor e că se ascunde foarte bine și e greu pentru ca cineva să-și dea seama de el. Se pare că James Bond începe să dea din casă. :)) 

Acest articol a fost scris pentru concursul SuperBlog!