Costele, mai lasă și pe mâine!


Tocmai ce am citit articolul lui Vasile cu borduiala și trotuiala de noiembrie... Habar n-am cine e responsabil pentru lucrarea care a fost începută pe podul care leagă strada Carpați de cartierul Gura Câmpului, dar e un idiot cât vezi cu ochii. Nu mai repet ce a scris Vasile. Îi dau dreptate în totalitate. Oare cel care a comandat lucrarea își dă seama că lucrarea respectivă e degeaba? Oare își dă seama că banii publici sunt aruncați degeaba? O lucrarea care se vrea de durată (și de calitate) se realizează vara și nu iarna, vă și zic de ce! E logic că iarna se lucrează mai greu, că ziua ține mai puțin, că preiciptațiile sunt mult mai dese și că asfaltul ălă nici nu apucă să se așeze și vine o ploaie și îl ciuruiește tot. Mai e și frigul care ține lucrarea în loc, atât din punctul de vedere al muncitorului, cât și din punctul de vedere al materialelor de construcție. Nu trebuie să fi expert în construcții ca să știi chestiile astea. 

Când eram în SUA, în vara anului 2008, trebuia să mergem cu mașina vreo oră jumătate sau mai mult ca să ajung la muncă. Plecam dimineața la 6, 7 și mă întorceam pe la 5 după-masa. Au fost și zile când a trebuit să stau mai mult și plecam mai târziu, adică pe la 7, 8 seara. Ce credeți că se întâmpla atunci? Veneau băieții și își pregăteau sculele pentru schimbarea asfaltului. Băgau toată noaptea și nu era vorba de câțiva km ci de zeci de km, fără măcar să încurce circulația. Dimineața ne trezeam cu km de asfalt schimbat. 

De ce nu se poate face la fel și la noi? Adică vara, în timpul nopții? 

Nu cred că murea vreun medieșean dacă ar mai fi trecut o iarnă fără trotuar și bordură nouă. 

foto: vasile-antipa.blogspot.com

P.S.  Cum pușca mea ajung oameni de genul ăsta la conducere?