La 22, stingerea, că așa e legea!

Am fost sedus de Cupa Sport Meet și cu greu mi-am putut dirija mintea și către altceva. Mi se întâmplă des să nu țin cont de ce se întâmplă în jurul meu când vine vorba de fotbal, metaforic vorbind. Fotbalul înseamnă foarte mult pentru mine, dar cred că știți și voi asta, așa că sper că am un motiv plauzibil pentru care nu am fost alături de cei care și-au manifestat dezaprobarea și nemulțumirea față de o hotărâre, cel puțin ciudată a Consiliului Local Mediaș, și nu am fost în parcul din centrul orașului ieri seară. În plus sunt și puțin răcit, bonus după mișcarea de vineri. 

Îmi vine greu să înțeleg cum în anul 2011 în Mediaș se poate ca la ora 22 să nu găsești un loc deschis în care să bei un suc, un ceai, o bere (eu nu, că nu beau bere), mă rog. Nu e chiar atât de greu de înțeles dacă nu pierd din vedere un lucru foarte important, și anume că Mediașul se află în România... Deci până la urmă, chiar n-ar trebui să mă surprindă hotărârea respectivă. 

Oare mai există o astfel de lege în toată lumea asta, bineînțeles exceptând România!? Mă gândesc cum ar fi ca un musafir al unui consilier local, venit de prin nu-știu-ce oraș din Germania, să vrea să iasă la restaurant și să fie trecut de ora 22... ce face? Îl duce în Sighișoara, sau la un alt restaurant din apropierea Mediașului? Mă gândesc că nu-l aduce pe om la Gina (pentru cine nu știe, Gina este o cârciumă bine cunoscută de drojdierii din Gura Câmpului) că s-ar face de rușine. 

Putem avea pretenții de oraș european? Eu zic că am intrat în Uniunea Europeană așa, doar cu numele, obiceiurile și practicile au rămas aceleași, învechite - să nu zic comuniste, deși această stingere la ora 22 exact asta reflectă. Cred că mulți își aduc aminte de perioada comunistă când se dădea stingerea la ora 22:00 - parcă prea bine se îmbină totul, ce mai coincidență!. 

 Care o fi logica în toată această poveste? Explicația ar fi că există câțiva pensionari - nu știu numărul lor - care nu poată să doarmă de zgomotul făcut de tineri după ora 22... OK! Păi atunci problema e alta, domnilor consilieri locali. Poliția (mai nou) Locală ce rol are? Pentru ce sunt plătiți acești polițiști locali? Nu ar trebui să aibă grijă de ordinea publică? Dacă Poliția aia Locală are vreo atribuție, aș vrea s-o cunosc și eu, adică ce face cu adevărat, exceptând amenzile pntru știu-eu-ce ambalaj aruncat pe jos în amiaza mare. Potrivit Legii Poliției Locale, aceasta ar trebui să vegheze asupra ordinii și liniștii publice, după cum se vede mai jos:




pasaj extras din Legea Poliției Locale

Sunt tot felul de adolescenți teribili pe care nu îi poți potoli cu una cu două, dar din cauza lor, nu trebuie să sufere toată lumea! Întotdeauna au existat, există și vor exista astfel de persoane. Dacă primesc un număr semnificativ de amenzi, sunt sigur că o să lase vârstnicii care locuiesc în centrul istoric, să doarmă liniștiți. 

Nu știu care sunt adevăratele motive pentru această hotărâre dar sper să fie unele importante, dacă nu pentru noi, cei de rând, măcar pentru cineva de acolo din conducere... 

Probabil trebuie să curga încă multă apă pe Târnavă până să ne mândrim cu adevărat că suntem medieșeni...