SuperBlog 2010: Proba a 26-a - Propuneri de inovații și proiecte CSR marca Toyota.
Pentru că sunt un cetățean responsabil și promovez interesul public pe cât posibil, după mai multe documentări, în special despre CRS (Corporate social responsabilitaty - adică un fel de responsabilitate socială corporativă), m-am gândit la câteva inovații și proiecte care mi-ar plăcea să prindă culoare, sau paote viață, cu privire la marca Toyota. La ce m-am gândit, mai concret, o să aflați în cele ce urmează.
Pentru că Toyota înseamnă mașini, e evident că atenția mea se îndreaptă într-acolo. Cu alte cuvinte m-am gândit cum aș putea integra elemente precum autovehiculele țintând cont de nevoile societății.
- responsible driving (sună mai bine în engleză) - prentru reducerea numărului de accidente dar și pentru un mediu mai curat.
Toyota ar putea introduce un fel de test înainte ca șoferul să pornească la drum, care să-i permită acestuia sau nu să conducă pe baza a mai multor factori. Alcoolemia întotdeauna a reprezentat o problemă când a venit vorba de autovehicule. Pentru că mă refer în special la accdente o să conitnuu pe această linie. Majoritatea accidentelor auto se produc în urma consumului de alcool la volan. Cum ar fi ca șoferul să nu poată porni mașina fiindcă aceasta nu-i permite? Ideea există dar nu a fost implementată cu succes încă.
Viteza ocupă un loc fruntaș în ceea ce înseamnă evenimentele rutiere. Aici, m-am gândit la un proiect care poate părea banal la prima vedere. Cum ar fi ca atunci când intri într-un oraș, limita de viteză a mașinii să indice maxim 55km/100? Nu știu cât de greu poate fi crearea și implementarea unui dispozitiv care să sesizeze faptul că autovehiculul a intrat în oraș, dar având în vedere viteza cu care avansează tehnologia, nu cred că poate fi un lucru nerealizabil.
Ar fi interesant de testat un atovehicul care s-ar opri instantaneu sau ar reduce viteza atunci când distanța dintre el și un obiect e mai mică de 50 cm sau mai mult în funcție de viteză. De exemplu la o viteză de 60km/h, autovehiculul să reducă viteza dacă distanța dintre el și un obiect aflat în fața sa (poate un alt autovehicul) este de 5 m, iar când distanța ajunge la 50 cm, autovehiculul să se oprească instantaneu. Adică cu cât se apropie mai mult de obiectul respectiv, cu atât de mult să scadă și viteza. Viteza să fie indirect proporțională cu distanța dintre cele două autovehicule.
O altă inovație la care m-am gândit, că tot am zis de un mediu mai curat, e aceasta: o eventuală defecțiune la mașină, care ar produce noxe peste limita admisă, să fie adusă la cunoștința conducătorului. Poate conducătorul respectiv nu va lua măsuri imediate (dacă se află în mijlocul autostrăzii și se declanșează avertizarea e clar că nu poate face mare lucru), dar știind că mașina sa are probleme și că emană noxe peste limita admisă e foarte probabil că, cu prima ocazie va încerca să remedieze problema, decât atunci când nu este conștient că mașina la volanul căreia se află e perfect sănătoasă...
Tot la categoria verde încadrez și următoarea idee. Se încearcă intens găsirea unei alternative privind cmbustibilul. S-a trecut deja la autovehiculele hibrid, dar eu merg și mai departe și mă gândesc cum ar fi ca mașinile să funcționeze pe apă în loc de benzină/motorină? Poate în momentul de față vi se pare o idee abstractă, dar în viitor, orice idee oricât de absurdă ni s-ar părea, ar putea deveni reală.
Inovații ar mai fi: un sistem care să permită doar proprietarului să conducă sau celor desemnați de el - numărul mașinilor furate, în cazul acesta, ar scădea considerabil; mașină să ruleze pe pilot automat atunci când conducătorul nu se simte în stare să șofeze din diferite motive (oboseală, medicale, etc.).
Acest articol a fost scris pentru concursul SuperBlog!