Weblog.ro

Weblog a fost prima platformă web 2.0 pe care am folosit-o de când am început blogging-ul... acum o folosesc din nou - asta pentru că blog.com dă rateuri - problemele tehnice sunt la ordinea zilei, așa că am zis să încerc ceva „nou”. După o perioadă în care weblog.ro și-a închis activitatea pentru recondiționare, acum încearcă să redevină ce a fost. Folosește interfață de wordpress ca și blog.com, ceea ce nu prea îmi place - motiv pentru care blogspot rămâne principala platformă web 2.0 în topul preferințelor mele. Nu vreau să reiau disputa dintre blogspot și wordpress, pentru că articolul de față este dedicat weblog-ului.

Cu alte cuvinte, weblog.ro aduce o serie de noutăți față de versiunea precedentă și chiar față de principalii adversari. Nu am cum să nu mă raportez la blogspot și wordpress, pentru că ele sunt cele mai utilizate platforme. Astfel că weblog încorpoează opțiuni precum WeTalk sau Cafe Blog - opțiuni pe care blogspot și wordpress nu le au. 

Prin intermediul WeTalk poți trasmite în direct pe blogul tău imagini video în cazul în care dispui de un webcam. Ideea mi se pare chiar bună cu toate că în cazul meu e puțin probabil să se întâmple așa ceva, nu pentru că nu am webcam, ci pentru că prefer să mă manifest în scris. Oricum un plus mare față de blogger și wp. 

CafeBlog e un fel de conferință audio-video și text în care poți vorbi cu alți utilizatori de weblog - weblog încurajează interacțiunea dintre utilizatrii săi și pune la dispoziție articole și comentarii de pe alte bloguri weblog - te anunță care sunt articolele scrise în fiecare zi.  

Astfel că Titanya.BLOG.com a devenit începând de azi, Titanya.WEBLOG.ro