SuperBlog 2010 - Proba a 13-a: Auris Hybryd Synergy Drive (HSD)
Nu, Toyota nu s-a apucat de construit nave spațiale, dacă la asta v-ați gândit când ați citit Auris Hybrid Synergy Drive (HSD). Toyota încă nu și-a extins domeniul de activitate și către acel sector, dar până una alta, urez bun venit noului model Auris HSD, care a venit tocmai din 2060 - nu este un articol SF, ci este tehnologia cu care este echipat modelul mai sus menționat.
Pe zi ce trece, se acordă o importanță din ce în ce mai mare mediului înconjurător. Subțierea stratului de ozon, încălzirea globlă, noxele, emisiile gazelor de seră și poluarea în general nu fac tocmai cinste generațiilor viitoare. Problema e una destul de serioasă și chiar s-au luat anumite măsuri în acest sens prin intermediul Protocolului de la Kyoto.
Să nu mă întind prea mult, o să mă rezum la poluarea produsă de... mașini. Cea mai la îndemână, dacă pot zice așa. Fiecare dintre noi poluăm mai mult sau mai puțin de fiecare dată când ne aflăm la volan. Cei de la Toyata iau foarte în serios această amenințare - reprezintă chiar un risc la adresa securității internaționale - și după generații precum Prius, Camry 11 Hybrid și Highlander 11 Hybrid, Toyota vine acum cu o soluție și mai viabilă în acest sens: AURIS HSD (Hybrid Synergy Drive). Prin investiția continuă în tehnologiile inovatoare aplicate, precum Toyota Optimal Drive, sau Hybrid Synergy Drive, Toyota încearcă să minimalizeze emosiile de CO2 degajate de vehiculele semnate de ei.
Prin producerea modelului Auris HSD, Toyota Motor Manufacturing UK devine prima companie producătoare din Europa ce incorporează complet tehnologia hibrid. Vehiculul deține cel mai bun raport comsum/emisii din lume. Consumă 3.8l/km și emană 89 gCO2/km. Viteza maximă este de 180 km/h. Motorul este de 1.8 VVT-i combinat cu un alt motor eletric de 60kW care generează o putere maximă de 136 cp, atingând 100km.h în 11.4s
Toyota Auris HSD nu înseamnă doar emisii de noxe scăzute ci și confort și siguranță. Este echipat cu:
- ABS, EBD și BA. Dacă de ABS și EBD cam știe toată lumea, să zic că Brake Assist (sau BA) detectează în mod automat necesitatea urgentă de frânare și când este nevoie, va aplica o putere în plus de frânare.
- Control de Stabilitate al Mașinii - acest sistem nu te lasă să derapezi atunci când ai de înfruntat o curbă mai periculoasă. Aplică frâna la roata cea mai potrivită și controlează motorul pentru a reda stabilitate mașinii.
- Control de Tracțiune - atunci când roțile pierd controlul, TRC (Controlul de Tracțiune) folosește frâna și reduce cuplarea pe fiecare roată în mod individual pentru a restaura controlul.
- Hill-start Assist Control (HAC) - această opțiune ajută vehiculul să urce mai ușor rampele prin reducerea mersului înapoi când pornește dintr-o poziție mai dificilă chiar alunecoasă - acum știu de ce îmi merge mie mașina înapoi - că nu are HAC :))
- Scaunele sunt confecționate în așa fel încât eventualele coliziuni să nu producă accidentări.
- Centurile de siguranță ELR se activează automat la impact și trag pasagerul către scaun, limitând astfel forța de impact.
- Cele 7 airbaguri SRS oferă protecție maximă - șoferul dispune și de un airbag pentru genunchi.
Auris HSD a obținut 5 stele la testele Euro NCAP.
Acest articol a fost scris pentru concursul SuperBlog!