Educație și morală ep. 1

Am postit (să fiu în rând cu lumea) aproape o săptămână întreagă de la blog pentru a acorda întâietate evenimentului care v-a avea loc mâine la Sibiu, #fotbaltweetmeet în speranța că ne vom aduna destui bloggeri și tweeteri încât să putem face două echipe și să jucăm sau măcar să mimăm fotbalul...

În altă ordine de idei, săptămâna care stă să se încheie a  adus una din cele mai mari împliniri ale mele din ultima vreme, și asta pentru că marți a avut loc prima întâlnire a Cercului Științific „Educația și morala - fundamente ale societății democratice”. Nu știu ceilalți cum s-au simțit și cu ce păreri au rămas, dar pentru mine a fost ceva deosebit de interesant. Nu spun asta pentru că fac parte din organizare, ci din prisma faptului că invitații chiar au avut ceva de spus, și nu doar că au avut ceva de spus, dar, cel puțin pe mine, m-au făcut să simt acel fior care îți face pielea gâină. Mi-am dat seama câte mai am de învățat și cât de mic mă simt în comparație cu ei. 

S-a vorbit despre politică, dar și de implicațiile religioase ale politicii. Cum ziceam și eu cu ceva timp în urmă, există și oameni în politică care chiar fac politică și nu altceva. Asta zicea și preotul Constantin Necula. Cei care sunt politicieni în adevăratul sens al cuvântului, nu sunt cei care iasă în față, cei pe care îi vedem zi de la la tv, ci cei pe care nu îi vedem. Ei stau în spatele funcționalității politicii românești. E adevărat că sunt puțini, dar ei sunt cei lucrează pentru ca România să se mențină undeva pe linia de plutire, și asta se vede. Nu vă dau nume pentru că nu știu astfel de politicieni, cu excepția unuia,  pe care îl și cunosc de altfel, dar căruia nu vreau să-i dau numele,  iar el oricum nu dă „două parale pe numele lui”. 

Iar revin la ceva ce am mai afirmat și anume că răul (sau binele) pe care îl faci, se întoarce, asupra ta, drept dovadă vi-l dau exemplu pe Antonie Solomon, primarul Craiovei. Cei care ați citit stenogramele, știu despre ce este vorba... Preotul Neculae ne-a dat un exemplu pozitiv în acest sens, și vorbea despre cineva care a făcut bine și a primit și mai mult bine. Din păcate nu-mi amintesc numele, și da, este politician. A refuzat să se implice în afaceri murdare, chiar dacă i s-a spus că asta e singura cale care duce în vârful piramidei, și cu toate acestea a refuzat calea propusă și acum e undeva acolo în vârful piramidei. E devărat că întâmpini multe obstacole, dar se merită cu siguranță.

Deocamdată nu pot decât să sper că fenomenul va lua amploare pe viitor și că întrunirile (care se vor a fi lunare), vor aduce din ce în ce mai multă lume.