Google wave

Tot mai des aud de Google wave. Parcă a înnebunit lumea. Am solicitat și eu o invitație, mai mult din curiozitate. Recunoasc că până nu de mult nu m-a prea interesat, la fel cum nu m-a interesat nici twitter. M-am uitat la câteava videoclipuri pe youtube și mi-am zis: ”O altă extensie marca Google”. Am închis browserul și cam atât. Ceea ce m-a făcut să mă documentez mai mult despre Google wave a fost importanța care i se acordă. La început mi s-a părut ceva, să zicem interesant și atât, dar apoi am dat peste tot de el și între timp a devenit mai interesant. Nu știu dacă succesul de care se bucură twitter, se va repeta și în cazul wave dar are toate șansele. Până în 30 septembrie au fost solicitate peste 100.000 de invitații și lista s-a mărit cu siguranța până la această dată. Dacă despre twitter nu am avut o părere prea bună la început, în sensul că nu este altceva decât promovare print-o metodă nouă, și cam așa și e. Dacă vrei să vezi ce face vreun prieten de-al tău îi sai un Buzz! sau îl suni și îl intrebi ce face. Mi se cam aiurea să întrebi pe cineva ”salut, ce mai faci?” pe twitter iar discuția să contiune. În fine, nu vreau să vorbesc despre twitter, ci despre google wave.

Am dat niște căutari pe google și am găsit www.whatisgooglewave.com, și am luat aminte.



Google wave este un instrument sau o platformă mai bine zis, online pentru colaborarea si comunicarea în timp real. Un wave sau val, cum vreți să-i ziceți, poate fi atât conversație cât și un document unde utilizatorii pot discuta și lucra împreună folosind documente rft (richly formatted text), fotografii, imagini video, hărți și multe altele.

Un wave este trandmidibil prin funcția de share. Oricare dintre participanți poate da un reply oriunde, poate edita conținutul și poate adăuga participanți oricând. Funcția de playback oferă tuturor posibilitatea să deruleze wave-ul pentru a vedea cine ce a zis și când.

Un wave este live. Orice fel de activitate se transmite în timp real.

Mai multe detalii găsiți aici.