Pe drumul performanței cu TOYOTA!

Concursul SuperBlog 2009 (la care particip), continuă. Tema pentru această etapă este următoarea: Cum explicați faptul că Toyota este lider mondial al pieței auto?



În cazul meu e foarte simplu, asta pentru că am fost pus în fața cazului împlinit. Mi se întâmpla vara trecută (faină melodie), când am avut ocazia să respir aerul celui mai puternic stat din lume. Nu se vorbește degeaba la superlativ atunci când e vorba de Statele Unite: cea mai puternică economie, cea mai puternică armată, cel mai avansat nivel tehnologic, cele mai luminate minți, cea mai cea.

Când vine vorba de mașini, nicio surpriza - indiscutabil aici le găsești pe cele mai bune, din orice punct de vedere. Ca și constructor de automobile, unde te poți afirma cel mai bine dacă nu pe cea mai puternică piață de profil din lume? Se pare că fotbalul reprezintă un punct de reper esențial pentru mine și trebuie să apelez din nou la el. Piața americană reprezinta un fel de Ligă a Campionilor, nu doar pentru domeniul automobilelor, ci și a tot ce mișcă la nivel economic. Este locul unde adevărata valoare este estimată în nuanțe perfectioniste.

Dacă te impui pe soșele celor mai puternici, atunci indubitabil te poti impune pe orice șosea din lume. Dacă schimbăm puțin coordonatele, este dacă vreți, viziunea lui Mackinder, care spunea că ”cine stăpânește ”heartland"-ul, stăpânește lumea”, bineînțeles, acesta transpunându-și ideea în domeniile geopolitic și geostrategic... Și uite așa am găsit și răspunsul la întrebarea: "La ce mă ajută Facultatea de Relații Internaționale?" Întrebuințarea perfectă: la mașini. :)

Pentru următoarea afirmație o să las poza de mai jos să găsească cele mai potrivite 1000 de cuvinte:


Lăsând la o parte abilitățile mele de fotograf profesionist, este ușor de înțeles că în State se circulă, nu glumă. Nu e de mirare! Au și cu ce și pe ce. Aspectul care mi-a tras atenția cel mai mult a fost acela că sigla TOYOTA, apărea cam pe toate gardurile, sau mă rog, mașinile. Cele mai multe modele pe care le-am văzut au fost CAMRY și PRIUS. Am auzit numai cuvinte de laudă pentru aceste serii. Protejarea mediului înconjurător este luat foarte în serios iar drept dovadă stă zâmbitor și plin de energie, stilatul Toyota Prius care începe să fie ceva indispensabil pentru americani și nu doar pentru ei.

Nu vreau să scriu despre CAMRY sau PRIUS, ci despre TOYOTA TUNDRA 2009. De ce am ales această super-mașină? Pentru că am avut ocazia să testez una prin bunăvoința unui concetățean din State. Da, era în vara lui 2008 și modelul era 2009. Încă nu apăruse pe celelalte piețe.






Toyota Tundra 2009, un 4x4 uimitor. După poate cum ați auzit în videoclipurile de mai sus, a costat 46 mii doalri cu tot cu taxe și în plus, era full option. Păcat că nu am filmat mai mult pentru că mi-a cam zis toate detaliile despre ea. Principalele calități sunt performanța, durabilitatea, funcționalitatea, siguranța, silențiozitatea (se aude, nu motorul, ci atunci când zic că e tocmai bună la furat - asta pentru că abia dacă o auzeai - auzeam până și greierii, dar motorul în V8, deloc) sau spațiul la discreție. Insesizabilă ca nivel de decibeli dar irezistibilă ca și design. Durabilitatea și rezistența au reprezentat punctul care a înclinat balanța și l-a îndemnat pe proprietarul Tundrei din videoclipuri, să o achiziționeze. Să cari zilnic după tine o tonă de scule, nu e tocmai ceva ce poți face cu orice tip de pick-up truck. Când m-am așezat pe scaunul din față și am văzut habitaclul creat pentru nave spațiale, mi-am zis în gând că odată și odată o să am și eu una. Atâtea butoare am mai văzut doar la avion. În oglinda retrovizoare din cabină, de fapt nu cred ca era oglindă ci display, vedeam din mai multe unghiuri, poziția mașinii și distanța fată de obstacolele din jur. M-am speriat când o voce de robot m-a atenţionat că în spatele meu la o distanţă de vreo 2 m se află un obstacol. Mi-a fost mai greu să mă adaptez sistemului american de măsurare: feet în loc de metru, mph în loc de kmph, galon în loc de litrii, etc.







Oricum e sufiecient să te holbezi cât de puțin la ea încât să te lași impesionat până la exasperare.



Mai jos redau câteva detalii mai interesante:
- motor 5.7 iForce în V8, cu două valve independente inteligente; 381 cp, 5600 rpm,
- cutie electronică de viteze în 6 trepte.
- ABS.
- cabină dublă, cu 4 uși.
- dotat cu CD Player JBL, MP3/FM/AM cu capacități XM Radio Satellite, compatibil USB, blutooth, 6 difuzoare.
- DVD Player, sistem audio cu căşti wireless
- sistem de navigaţie.
- termometru electric interior/exterior.
- control climatic cu două zone temperate.
- camere de filmat incorporate în oglinzi.
- parbriz cu capacitate mare de abosrţie a energiei solare.
- sistem antialarmă.
Mai multe detalii găsiţi aici.

Nu cred că mai e o necunoscută faptul pentru care Toyota este lider mondial al pieței auto. Toyota este printre cele mai apreciate branduri in materie de automobile și asta pentru că denotă calitate, performață, eleganță, este imaginea siguranței, a inovației, a tot ceea ce este necesar pentru a fi lider pe piaţa auto mondială!