Bloggerii medieșeni între Blogspot și Wordpress!


Azi m-am trezit cu un val de cereri mai neobișnuite... A dat boala în bloggerii medieșeni după evenimentul/le de ieri (Mediaș Menthorship și Mediaș Blog Awards) :))). Chinezu le-a zis să se mute pe wordpress că e  mai bun, și acum vor să se mute de pe blogspot. Din păcate nu s-a auzit nimic pe Live Video așa că pe fundal cânta ultima melodia a Innei, pe repeat, da. Nu știu dacă Chinezu se referea la wordpress, platforma gratuită sau la wordpress-ul instalat din cPanel. Dacă s-a referit la varianta instalată, îi dau absolută dreptate, sfatul meu este acealași. 

foto: geeksyrup.com

Dacă ai domeniu și hosting, nu știu ce altă soluție ai în afară de wordpress. Drupal nu l-am încercat niciodată dar poți blogui în el. Joomla e pentru site-uri și nu pentru bloguri, deși cred că merge setat și ca blog, dar o să fie cam complicat. De altele nu știu ce să zic. Blogspotul nu poate fi instalat precum wordpress-ul, așa că cea ma viabilă soluție este WP! Repet: în caz că ai domeniu + hosting! 

Am mai scris despre asta acum ceva timp și după ce folosesc în pararel wordpress (instalat) și blogspot de ceva vreme, părerea mi-a rămas aceiași. De fapt a cam prins rădăcini lungi și groase mai ales după ultima schimbare majoră din draftul blogger. 

În wordpress mă simt legat la mâini, adică nu pot face nimic. Nu mă lasă să creez ninic, nu mă lasă să ies din tipar. Fac doar ce mă lasă el să fac. În blogspot pot face absolut tot ce vreau eu. Pentru mine e de ajuns să știu că am libertate deplină, să fac tot ce vreau. 

Nu știu dacă mai trebuie să menționez faptul că blogspot e un serviciu Google. Sper că nu aveți nevoie de argumente pentru Google. 

Mai jos scriu doar câteva motive pentu care eu prefer blogspot în defavoarea wordpress-ului: 

Înainte să citiți, să țineți cont că mă refer strict la platforma gratuită de wordpress adică la cea care vă apare numeledeblog.wordpress.com!

  • Login cu contul de Google
  • Te poți conecta la toate conturile de Google pe care le ai
  • Taboul de bord, noul din blogspot e mult mai maleabil decât al wp-ului și merge mult mai repede
  • Ai AdSense, AdWords și Instrumente pentru webmaster pentru indexare Google. Nu mai zic cât de ușor este să pui reclame de la AdSense... un singur click face asta pentru tine și ți le așează unde vrei. 
  • Poți folosi un număr foarte mare de widgeturi spre deosebire de wordpress care, în afară de cele care le ai nu poți adăuga altele. Plug-in-urile sunt pentru varianta plătită. 
  • Poți instala orice template (compatibil), bineînțeles customizabil până în măduva scripturilor, ceea ce pentru wp nici nu se pune problema. 
  • Ai opțiune de vizualizări dinamice. NU are rost să zic că pentru photo-blogurile găzduite de wp ăsta e un vis care nu cred că va deveni niciodată real. 
  • E normal ca Google-ul să-ți indexeze mai repede postările pentru că blogspot e un serviciu Google. Ca să vezi că nu vorbesc prostii intră pe google la căutare bloguri și scrie drive soundtrack și vezi care e primul rezultat. Ai în dreapta o opțiune care îți permite să cauți în funcție de ultimele 10 minute, ultima oră, ultimele 24 de ore, etc. Scrieți din curiozitate un articole pe două bloguri, blogspot și wordpress și publicați-l în același timp și vedeți care vă apare primu la rezultate... 
  • În caz că nu îți place formularul standard de comentarii, poți oricând opta pentru disqus sau facebook comments. 



P.S. Nu încerc să conving pe nimeni să schimbe o platformă de blogging cu alta că n-am nici un interes! :D 

Să mai zic ceva și gata! :)) Niciodată un utlizator de wordpress nu va fi acord cu (mine) faptul că blogspot este mai bun decât wp. Eu le folosesc pe amândouă și nu prea văd de ce aș avea motive să țin partea unei platforme sau alteia. Așa văd eu lucrurile, așa am scris! :D