SMS Sibiu cum l-am văzut eu

Ultimul mare eveniment desfășurat la Sibiu, Social Media Summit, a avut loc ieri și i-a urcat pe scenă pe cei mai importanți bloggeri din România: Bobby Voicu, Chinezu, Piticu, Zoso dar și alții. N-am să fac un rezumat despre ce a vorbit fiecare, dar în caz că vă interesează, a tras Neo un live blogging de toată fumusețea. Păcat că nu a stat până la final să scrie despre toți, dar zic eu că nu a pierdut foarte mult, ținând cont de faptul că era destul de dezamăgit despre ce s-a vorbit până atunci. Poate prezentarea lui Piticu, în special partea video. Dacă mai toți au fost dezamăgiți, eu, din contră. Mi s-a părut că a ieșit destul de bine.

Chiar dacă toți speakerii aveau câte o temă, discuțiile au cam decurs într-o singură direcții: spre bani, cel puțin așa mi s-a părut mie. Indiferent cine a ținut microfonul în mână, la un moment dat, tot la bani se ajungea. Cred că Bobby a clarificat cel mai bine chestiunea „bani din bloggin”. Să nu trec agale peste asta să zic și ce cred eu despre banii din blogging. Se tot vorbea de sume.... 2.000 de euro pe lună din blogging! Unuia din sală, să mă scuze dar nu i-am reținut numele, i s-a părut puțin... Mie mi se pare enorm și sincer să fiu nici nu aș putea să mă gândesc când va putea un blogger de rând să câștige banii ăia. Când am zis blogger de rând, mă refeream la unul ca mine, ca Tudor, ca Neo, ca Feri sau mai știu eu cine. Pentru mine e destul de clară treaba asta cu banii din blogging. Nu mi-am făcut blogul să fac bani din el, și nici nu m-am gândit la asta când am început să scriu. Dacă pot ieși și ceva bani din asta, foarte bine, să iasă. Am blogul din martie 2008 și toți banii pe care i-am câștigat sunt 180 RON (prin blogmoney - câteva articole plătite) - pe care încă nu i-am văzut, pentru că nu i-am retras. 

S-a vorbit mult despre uneltele social media. Cel mai important mi se pare landing page-ul pentru facebook de care zicea Bobby. Știam de el, dar nu am pus de seamă beneficiile lui. Cu siguranță voi folosi landing page pentru fan page-urile pe care le am. 

De un singur speech am cam rămas puțin surprins, sau mai bine zis, de o afirmație. Mai exact cea a Ruxandrei PRedescu, și anume că FITS nu are nevoie de promovare pentru că e pe locul 3 în lume... Nu am nimic cu Ruxa, o urmăresc destul de mult timp pe twitter și o știu cât de cât, dar mie mi se pare tare deplasată afirmația asta. Poate nici dacă era pe primul loc, tot nu trebuia să zică ca nu are nevoie de promovare. Mie mi-a venit în minte Coca-Cola, brand care nu cred că mai are nevoie de nicio prezentare. Nu știu pe ce loc e în lume, dar cu siguranță, undeva foarte sus. Asta înseamnă că nu are nevoie de promovare? Mai mult nu mai zic. 

O chestie care mi se pare foarte tare, e campania, agenția care nu e agenție, sau vreți s-o luați lansată de Chinezu, chiar în cadrul summitului, Blogal Initiative. Ce face mai exact? Caută bloggeri care vor să facă bani din blogging. Mai multe informații pe blogalinitiave.ro   

Cât despre fază că în Sibiu nu există o comunitate online eu țin să-i contrazic pe cei care sunt de acord cu această afirmație. Dacă nu exista o comunitate online, nu se organizau blogmeeturi... și alte întâlniri. Aceiași lucru e valabil și pentru Mediaș. Sibiu nu se poate compara cu București, TImișoara sau Cluj, dar suntem și noi undeva acolo pe hartă. Cât de bine ne vedem, nu știu. 

Totodată am participat și pentru a mă vedea, revedea și a cunoaște față în față cu lume din online: 
- știu că în sală s-au mai aflat Haotik, Kriogen (mi-am dat abia după ce s-a mutat în fața mea și tuituia ca din mitralieră :)) ). Sorin Ruși

Au mai scris despre SMS Sibiu:
- Neo
- Ana

SMS Sibiu pe Twitter!

Mulțumim Revistei Biz pentru că s-a gândit să organizeze și la Sibiu un Social Media Summit!