Blogul - un business!

SuperBlog 2010: Vrei să faci din blogul tău un business? - Hostway România!


Cred că oricine ar vrea să facă un ban cu blogul lui, dacă se poate! Să nu mai zic că unii „bloggeri” și-au creat bloguri special pentru asta... Eu nu sunt unul dintre ei. În chiar primul meu articol, am explicat de ce mi-am creat eu acest blog... Inițial nici nu mă gândeam că poți face bani din blogging, mai ales că nici nu știam ce înseamnă un blog. Cu timpul însă, scopul pentru care scriam pe acest blog s-a pierdut... Nu am de ce să mint, dar mi-am făcut blog pentru că asta cereau organizatorii Olimpiadelor Comunicării, în cadrul cărora am participat de două ori. În plus, cei care scriau, erau stimulați cu anumite premii, deci pe undeva parcă tot în direcția unor câștiguri mă îndreptam. În primul an în care am participat, am creat un blog de echipă, pe care l-am lăsat în paragină după ce s-au terminat olimpiadele, mai multe pentru că nu știam pentru ce mai are rost să scriu. Abia după a doua ediție la care am luat parte, mi-am dat seama că bloggingul înseamnă mai mult, așa că mi s-a dezlănțuit plăcerea de a scrie fără să urmăresc vreun beneficiu. 

Zicea cineva, better to write for yourself and have no people, than to write for people and have no self. M-am ghidat puțin după acest principiu și am încercat să scriu pentru mine. Puțin după aceea, mi-am dat seama că nu trebuie să fi în top 50 în ZeList să poți face bani din blogging. În 2009 am aflat de SuperBlog, și pot să zic că a fost primul pas în încercarea de monetizare a blogului meu. Nu prea am reușit, așa că la ediția de acest an, să dau tot ce e mai bun din mine și să pun mână pe un voucher... De câștiguri financiare prin intermediul blogului, nu am avut. Nu știu cât de mult contează pentru unii, dar pentru mine contează foarte mult câștigurile sufletești, așa că acestea au fost cele mai însemnate beneficii de până acum. 

E foarte greu să faci bani din blogging pentru că în utlima vreme, blogurile au răsărit precum ciupercile după ploaie, și e greu să te afirmi într-o comunitate de aproximativ 60.000 bloguri. Mă refer aici prin procedeul clasic de a face bani... reclamă prin intermediul bannerelor sau articole. Desigur că există și alte căi prin care îți poți crește veniturile. Concursurile, din ce în ce mai multe, destinate exclusiv bloggerilor pot fi principala sursă de câștig, prin faptul că nu trebuie să fi în topul ZeList sau foarte cunoscut. Șansele sunt egale, indiferent de link-ul pe care îl ai și de vechimea blogului. 

În utlimul timp, a început să mă preocupe și pe mine ideea acesta de monetizare a blogului... și asta se poate observa în bannerele pe care le-am adăugat. Nu cred că ar refuza cineva un banner dacă acesta contribuie la creșterea contului. 

Obiectivele mele, cât privește blogul personal, nu sunt prea multe. În primul rând încerc să mă simt bine, pentru că scrisul pentru mine a devenit mai mult decât o formă alternativă de exteriorizare. Fiecare articol pe care îl scriu, îmi aduce o mică satisfacție. 

Ca o concluzie , pot spune că mi-ar surâde ideea ca blogul meu să devină un business. 



Acest articol a fost scris pentru concursul SuperBlog!