Definiția imaginii

Tocmai am ajuns la borna cu nr. 11 al concursului SuperBlog 2009 iar ceea ce vreau să spun este că în sfârșit o temă adevărată care îmi convine. Au mai fost cam vreo două pănă acum asemănătoare. În fine, ce presupune acestă probă: ”Scrie pe blog ce jocuri ți-ar plăcea să încerci pe prima placă video din lume compatibila full DirectX® 11?”. Am renunțat la jocurile pe calculator de ceva vreme sau mai bine zis, nu am fost niciodată prea atras de jocurile video poate și din cauză că dispuneam de o placă grafică care nu-mi permitea rularea unui joc la parametrii normali. Cel mai mult m-am jucat Colin McRae 2.0 pe vremea când cerințele minime nu erau atât de pretențioase. Oricum, între timp am trecut și eu în lumea bună. Mai întâi în 2006 iar apoi anul trecut în vară când nu mi-am putut dezlipi ochii de pe un Compaq Presario CQ50 (procesor AMD Turion X2 Dual Core, 2.00 GHz, memorie de 3 GB, hard 200 GB... simt că mă îndepărtez de subiect și o să zic etc.). iar acum mă aflu la bordul lui.



Se tot aude de DirectX®, iar mai nou de DirectX® 11. Ce înseamnă de fapt acest termen? DirectX este o interfață ultizată în mod expres de către programatori. Atribuirea principală a sa, se reflectă în grafica jocurilor video. DirectX 11 nu este altceva decât următorul pas pe care îl face tehnlogia grafică și care vine odată cu Windows 7.

Poate cea mai bună veste pentru gameri este lansarea DirectX® 11 tocmai datortă tehnologiei grafice. Un lucru esențial în rularea DirectX® 11 ține de compatibilitatea plăcii grafice. ATI Radeon™ HD 5870 și ATI Radeon™ HD 5850 sunt primele plăci video compatibile cu noua tehnologie.

=> Tessellation - are rolul de a reda imagini mult mai detaliate decât până acum; personajele prind cu adevărat viață.



=> Multi-Threading - principala calitate este aceea de a accelera cadrele grafice fără ca detaliile vizuale să aibe de suferit.



=> DirectCompute - accelerează aplicațiile ce țin de gaming cât și de non-gaming (editarea unui videoclip, imagini, etc.)



Plăcile grafice ATI Radeon™ HD produse de AMD, au numeroase calități integrate chiar în procesor (HDCP - High-bandwith Digital Content Protection; HDMI - High-Definition Multimedia Interface, etc.).

Trăsături și Beneficii:

<> Calitate vizuală excepțională și performațe de gaming intense.

<> Capabilități multi-display oferite prin intermediul tehnologiei ATI Eyefinity.

<> Puterea de redare a celor mai solicitante jocuri, din punctul de vedere al cerințelor, datorită celor 2 terraFLOPS ( provine la FLoating points Operations Per Seconds – instrument de măsură a performanțelor unui computer utilizat în special în domeniul calculelor științifice).

<> Viteză foarte mare oferită de lățimea de bandă ultra înaltă produsă de memoria GDDR5 (dacă până acum eram obișnuiți cu DDR,de acum înainte trebuie să ne familiarizăm cu Graphics Double Date Rate, version 5 – tip de memorie a plăcilor grafice).

Acest articol a fost scris pentru concursul SuperBlog 2009 (PCNews).