Azerty

Astăzi a venit rândul celor de la Azerty să fie abordați pentru concursul SuperBlog 2009. Tema? Sună cam așa:

”Scrie pe blog un articol cu tema în care să îți închipui că ai primit Azerty în administrare. Modifică-l, reaorganizează-l, fă-l să crească într-o lună cât altele în 7. Ce ai schimba în site, pe ce ai pune accentul, astfel încât să transformi acest magazin online într-o afacere mai productivă și mai competitivă.”



Privind chestiunea ca pe una cât se poate de serioasă, eu aș proceda în felul următor. În primul rând, pentru că este un site dedicat comercializării componentelor PC - Sisteme - Notebookuri- Laptopuri - Monitoare LCD, trebuie să fie cât se poate de ușor de utilizat. Pentru asta trebuie să aibe o interfață care să permită utilizatorului, care de altfel este și clientul, să dispună de o bară de instrumente flexibilă și ușor de utilizat dar nu vreau să vorbesc prea mult despre reorganizare, pentru că azerty.ro e destul de bine organizat și nu cred că are nevoie de prea multe schimbări. Conchid totuși că succesul unei afaceri stă, nu atât de mult în puterea de producere, ci a promovării sale. Degeaba produci și nu vinzi. Aș începe cu ceva mărunt adică aș crea un loc de opinii pentru clienții satisfăcuți de produsele achiziționate, exprimându-se astfel în favoarea veridicității produselor respective.

Dacă trebui să-l fac să crească într-o zi cât altele în 7, promovarea trebuie să fie pe măsură. Din punctul meu de vedere, nu trebuie să fi mare cunoscător încât să știi că principalii clineți sunt cei de sex masculin. Nu vreau să insinuez că fetele/femeile nu au habar despre calculatoare... dar să fim totuși realiști. Ceea ce vreau să zic, este că atenția trebuie îndreptată pentru un astfel de public. Și cum te poți promova mai bine online decât prin site-urile cele mai vizitate. Aș propune, în primul rând site-urile de sport: gsp.ro, prosport.ro și sport.ro. Asta pentru că acestea sunt vizitate de un număr record de persoane, majoritatea bărbați. Pe lângă acestea aș mai opta pentru alte câteva site-uri de mare trafic, iar potrivit trafic.ro aș merge pe mâna trilulilu.ro, forum.softpedia.com, ejobs.ro, okazii.ro, kappa.ro - bineînțeles că acest lucru se va înfăptui ținând cont de bugetul alocat promovării, promovare ce sa va desfășura exclusiv online. Pentru început nu strică câteva concursuri ale căror premii să fie produse/componente în valoare de XXX RON de pe site-ul azerty.ro. Nici promoțiile nu trebuie să lipsească. Într-un cuvânt spus, "a atrage".

Acest articol a fost scris pentru concursul SuperBlog 2009 (PCNews).